نقد و بررسی موبایل

سلام خوش آمدید

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

طراحی

این گوشی هوشمند از لحاظ طراحی بسیار شبیه گوشی های رده بالا هست و به خاطره همین هست که برای خیلی از افراد این گوشی جذاب است, یکی از چیز های جالب این گوشی قاب ۲.۵ بعدی پشت این گوشی هست که این گوشی هواوی نوا ۵t را خیلی خفن کرده است و وقتی کاربر آن را در دست خود قرار میدهد یک حس خوشایند به آن دست میدهد. و اینکه قاب پشتی این گوشی جوری طراحی شده است که در موقع بازتاب نور یک منظره بسیار زیبا و شیک را خلق کند که از نظر من خیلی گوشی را زیبا و قشنگ میکند.

 

گوشی هواوی نوا 5t

در پشت  این گوشی جذابیت اصلی گوشی هواوی نوا ۵t وحود دارد; یعنی دوربین های چهارگانه بسیار قدرتمند این گوشی که به طور عمودی به همراه یک فلش قرار گرفتن و یک سنسور در کناره آنها, دوربین های این گوشی شباهت بسیار زیادی به پی ۳۰ پرو دارند. حالا از پشت این گوشی بگذریم این گوشی دارای نمایشگر ۶.۲ اینچی بسیار زیبا هست که هر کاربری را به خود جذب میکند نمایشگر این گوشی بیش از ۹۰ درصد این گوشی را در بر گرفته است ولی با این حال حاشیه هایی در کناره های نمایشگر گوشی مشاهده خواهید کرد.

سنسنور اثر انگشت این گوشی در سمت راست پایین صفحه نمایش قرار دارد که حکم خاموش روشن کردن این گوشی را هم دارد, اینم عرض کنم که سرعت سنسور تشخیص اثرانگشت این موبایل هم بسیار خوب است و بسیار سریع قفل گوشی را باز می‌کند.

 

روی لبه پایین گوشی هواوی نوا ۵t هم پورت USB-C و اسپیکر را مشاهده خواهید کنید. این موبایل هوشمند از جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا بهره نمی‌برد که شاید تنها نقطه ضعف آن باشد.اینم عرض کنم این گوشی ضد آب نیست.

گوشی هواوی نوا 5t

نمایشگر

گوشی هواوی نوا ۵t دارای پنل IPS هست که معمولا در گوشی های میان رده ای استفاده میشود و متاسفانه این گوشی مانند گوشی های بالا رده با قیمت بالا از پنل OLED استفاده نیمکند. اما با توجه با قیمتی که این گوشی دارد استفاده پنل IPS چیز عادی به نظرت میرسد. .رنگ‌ های روی این نمایشگر چندان قدرتمند نیستندو میزان کنتراست نمایشگر هم پایین است. در برخی ها جاها رنگ های تیره را مشکی نشان می دهد که در واقع مشکی نیست و رنگ دیگری دارد. اگر از اینها بگذریم باید بگویم نمایشگر این گوشی ویژگی هایی هم دارد شما میتوانید در زیر نور خورشید هم از این گوشی استفاده کنید.

هواوی

نمایشگر این صفحه فول HD+ هست دارای وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد. تراکم پیکسلی آن هم ۴۱۲ پیکسل بر هر اینچ است. ولی اینم عرض کنم چون صفحه نمایشگر این گوشی IPS LCD یک فشار بر روی باتری هست و سبب میشود که باتری گوشی زود به اتمام برسد و مصرف برق IPS LCD کمی بیشتر است. و اینکه شما میتوانید به طور دستی نور صفحه را پایین آورید که در مواقعی که نمیخواهید کار مهم انجام دهید باتری گوشی کم مصرف شود.

دوربین سلفی گوشی هواوی نوا ۵t به طور یک نقطه سیاه رنگ روی نمایشگر دیده می‌شود. نقطه سیاه رنگی که روی لبه سمت چپ نمایشگر دیده می‌شود. این موضوع باعث شده که فضای نمایشگر بیشتر باشد و شما محتوای بیشتری برای تماشا در اختیار داشته باشید.

صفحه نمایش گوشی هواوی نوا ۵T به جز در بخش دوربین سلفی، کاملا یکپارچه است. این دوربین که به صورت پانچ شده بر روی صفحه نمایش قرار داده شده است در موارد معمولی مثل کاربری های روزانه مزاحمتی ایجاد نمی کند و حتی ممکن است متوجه آن هم نشوید اما ممکن است برنامه های را اجرا کنید یا بازی های را انجام دهید که بخش هایی از کنترل آنها به دوربین برخورد می کند. در چنین شرایطی بهتر است از بزرگنمایی صفحه نمایش استفاده کرده و یا حالت صفحه نمایش با حاشیه را انتخاب کنید که در اطراف صفحه اصلی دو حاشیه مشکی ایجاد می شود. در مجموع باید گفت ضعف اساسی صفحه نمایش هواوی نوا ۵T استفاده از پنل LCD است که البته هواوی به دلیل کاهش قیمت نهایی گوشی دست به این کار زده است ولی بهتر بود از نمایشگر اولد استفاده می شد هر چند قیمت افزایش می یافت.

عملکرد باتری

باتری این موبایل اگر برای کار های روزمره استفاده شود بسیار خوب است, شما میتوانید به راحتی شبکه های اجتماعی خود را گوشی کنید موسیقی گوشی کنید و یا اینکه بازی کنید. اما اگر قرار باشد با استفاده از این گوشی به تماشای فیلم های اچ دی بپردازید باتری زود خالی میکند و به اتمام میرسد. ظرفیت باتری این گوشی هوشمند ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعت هست این گوشی از قست شارژینگ هم پشتیبانی میکند و حدودا نیم ساعت میتوانید این گوشی را تا درصدی خوب شارژ کنید و به ادامه کار های روزمره خود برسید. اما متاسفانه باتری گوشی هواوی نوا ۵t ار شارژر بی سیم پشتیبانی نمیکند .

مشخصات فنی گوشی Huawei nova 5T

ابعاد و بدنه ۱۵۴٫۳x74x7.8 میلیمتر / ۱۷۴ گرم
صفحه نمایشگر ۶٫۲ اینچ LCD با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰
چیپست و پردازنده HiSilicon Kirin 980 (7 nm) / 8 هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲٫۶ گیگاهرتز Cortex-A76 و دو هسته‌ی ۱٫۹۲ گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم
دوربین اصلی چهار گانه : ۴۸ مگاپیکسل+۱۶ مگاپیکسل+۲ مگاپیکسل+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۹٫۰ , EMUI 9.1
سیم کارت دو سیم کارت نانو
باتری باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعت / شارژ سریع ۲۲٫۵ وات

عملکرد دوربین

همانطور که در بالا عرض کردم این گوشی از دوربین های چهارگانه بهره میگرید و دارای دوربین همه کار همانند گوشی P30 Pro هست,  هواوی از هوش مصنوعی استفاده کرده تا کیفیت عکس‌ ها بهتر شوند. دوربین سلفی این گوشی از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این سنسور با کمک هوش مصنوعی می‌تواند عکس‌‌های سلفی باکیفیتی برای شما ثبت کند. قدرت هوش مصنوعی را زمانی احساس می‌کنید که در محیط‌ های تاریک مشغول عکاسی باشید.

نوا

دوربین پشتی این گوشی از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره میبرد که دارای دیافراگم F/1.4 دارد هست. این سنسور از لرزشگیر اپتیکی تصاویر و فوکوس خودکار بهره می‌برد. این سنسور را سونی ساخته است. دوربین بعدی این گوشی یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه دید بسیار بازر دارد. این دوربین می‌تواند با زاویه ۱۱۷ درجه عکاسی کند. دوربین بعدی سنسور ۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو دارد که از لرزشگیر اپتیکی تصاویر بهره می‌برد. این دوربین امکان بزرگنمایی تا سه برابر را هم دارد. همچنین در حالت هیبریدی می‌تواند تا ۵ برابر زوم کند. دوربین آخر هم از سنسور ۲ مگاپیکسلی برخوردار است.

دوربین پشتی گوشی هواوی نوا ۵t که از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره میبرد، نور بسیار خوبی جذب می‌کند و به همین دلیل عکس‌‌های باکیفیتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. عملکرد دوربین‌‌ها در روز و در شرایطی که نور مناسبی داشته باشید، بسیار خوب است.  در اکثر مواقع عکس‌‌ها بسیار شفاف هستند و جزییات بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارند. کیفیت عکس‌ها در شب کم بد می‌شود. میزان جزییات کاهش پیدا می‌کند و رنگ‌ها هم خوب از کار در نمی‌آیند.

اما عکاسی در روز چگونه است؟ در بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم کیفیت تصاویر در روز و شرایط نوری قوی بسیار خوب است. عکس هایی که در طول روز گرفتیم اغلب دارای جزئیات بسیار بالا، رنگ های بسیار خوب و طبیعی و کنتراست عالی بودند. کیفیت و سرعت تصاویر این گوشی علاوه بر اینکه به دوربین هایش مربوط است، به پردازنده قدرتمند آن یعنی Kirin 980 که با داشتن NPU دوگانه باعث می شود قابلیت های هوش مصنوعی به خصوص در دوربین هواوی نوا ۵T بسیار خوب باشد. البته عکس های این گوشی هواوی نوا ۵t به نظر مقداری بیش از اندازه پردازش و ویرایش شده اند که که ممکن است برای برخی جالب نباشد. البته این بدان معنی نیست که هوش مصنوعی هیچ فایده ای ندارد چراکه استفاده از هوش مصنوعی و قابلیت های عکاسی در شب باعث شده این دوربین در بین بهترین های بازار قرار گیرد.

عملکرد سخت افزار

هواوی

سخت افزار این گوشی بسیار خوب هواوری از پردازنده Kirin 980 در این گوشی استفاده میکند این پردازنده قبلا در گوشی های قبلی هواوری هم استفاده بود این پردازنده سبب شده که گوشی هواوی نوا ۵t قدرت مناسبی در اجرای بازی‌ ها و برنامه‌های مختلف داشته باشد. این گوشی هوشمند ۸ گیگابایت رم هم دارد که سرعت بسیار خوبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. داشتن ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هم از دیگر ویژگی‌‌ های این تلفن همراه هوشمند است. با این حال متاسفانه این گوشی از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. البته که میزان در نظر گرفته شده برای حافظه داخلی آن واقعا خوب است. این گوشی به راحتی از پس اجرای بازی‌‌های جدید و سنگین بر می‌آید. به راحتی می‌تواند چند برنامه را هم به صورت همزمان اجرا کند. کار کرد معمولی این تلفن همراه هوشمند هم قطعا نظر شما را به سمت خود جلب می‌کند. همه چیز خیلی سریع خواهد بود و هیچ کندی سرعت را احساس نخواهید کرد.

نوا ۵ تی

پردازنده گرافیکی این گوشی هواوی نوا ۵t نیز توانست در بنچمارک ۳D Mark امتیاز ۴۰۴۰ را بدست آورد که کاملا برتر از گوگل پیکسل ۳ است که امتیاز ۱۶۰۲ را بدست آورده بود. اما این گوشی در مقابل شیائومی Mi 9T Pro که به پردازنده گرافیکی Adreno 640 مجهز بوده و امتیاز ۵۰۹۸ را بدست آورده است در رتبه پایین تری قرار می گیرد.

ما بازی های مختلفی را در این گوشی تست کردیم. یکی از این بازی ها Asphalt 9: Legends بود. عملکرد هواوی نوا ۵T در این بازی مناسب بود اما نمی توان گفت بهترین عملکرد را داشت. در این بازی مقداری کندی را شاهد بودیم از جمله در موقع لمس ها و در سرعت های بالا مقداری کند عمل می کرد. با این وجود می توان گفت با یک گوشی قدرتمند روبرو هستیم که طیف گسترده ای از بازی ها و برنامه های روز را با کیفیت بالا اجرا می کند.

عملکرد نرم‌ افزاری و رابط کاربری

خبر بد دوم برای افرادی که تا اینجا عاشق گوشی هواوی نوا ۵t شده‌اند؛ اجرای اندروید ۹ به جای اندروید ۱۰ با پوسته سفارشی EMUI 9.1 است. در این میان خبر خوش اینکه روی این گوشی هنوز سرویس‌های پرطرفدار گوگل حضور دارند و جزو گوشی‌های تحریمی گوگل نیست اما نمی‌دانیم چه زمانی به اندروید ۱۰ یا EMUI 10 ارتقا پیدا می‌کند.

نوا

پوسته EMUI 9.1 تفاوت زیادی با مدل‌های پیشین ندارد و اگر کاربر هواوی بوده باشید؛ رابط کاربری نوا ۵ تی برای شما کاملا آشنا است. شاید چند لوگو و تنظیم تغییراتی کرده باشند ولی تفاوت بزرگی احساس نمی‌شود.

در EMUI 9.1 هنوز همان سادگی و راحتی کار با نرم‌افزارها حفظ شده است؛ به علاوه اینکه شاهد استفاده از فایل سیستم EROFS هستیم که نرخ خواندن اطلاعات تصادفی را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد ولی در عوض فضای ذخیره‌سازی بیشتری طلب می‌کند. مصرف انرژی این پوسته هم نسبت به گذشته در حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

از دیگر ویژگی‌های جدید این رابط کاربری باید به مود GPU Turbo اشاره کرد. هنگامی که با این گوشی کار می‌کنید؛ روانی و تمیزی رابط کاربری را حس خواهید کرد. به راحتی میان نرم‌افزارها و صفحات مختلف جابه‌جا می‌شوید؛ بدون اینکه کوچک‌ترین تاخیر و لگی وجود داشته باشد. اپلیکیشن‌ها ساده و سریع اجرا می‌شوند و آیتم‌های زیادی برای سفارشی‌سازی دارید.

رابط کاربری گوشی هواوی نوا ۵t بسیار روان، پاسخگو و کاراست. ما در کار با این گوشی هیچ مشکل و تاخیری در پرش از یک اپ به اپ دیگر نداشتیم. آیکون ها و تم این گوشی زیبا هستند ولی اگر این تم های فانتزی توجه شما را جلب نکرد، سفارشی سازی های بسیاری در این رابط کاربری گنجانده شده است که می توانید هر کدام را خواستید دریافت و اعمال کنید. البته برخی تم های هواوی رایگان نبوده و برای استفاده از آنها باید مبلغی را پرداخت کنید. شخصی سازی های nova 5t محدود به تم ها و آیکون ها نبوده و می توانید تنظیمات کلی رابط کاربری را نیز تغییر دهید.

نوا 5T

شما در این گوشی هواوی نوا ۵t می توانید با ساخت یک Huawei ID گوشی خود را به سایر محصولات هواوی همچون ساعت هوشمند هواوی موسوم به Watch GT 2 و FreeBuds 3 متصل کنید. این گوشی آخرین گوشی اندرویدی هواوی محسوب می شود چرا که با تحریم این شرکت توسط آمریکا، گوگل دیگر امکان سرویس دهی به آن را نخواهد داشت. بنابراین این گوشی آخرین گوشی هواوی است که کاربران به راحتی می توانند در آن از امکانات گوگل همچون پلی استور استفاده کنند.

مشاهده قیمت نوا ۵t در دیجی کالا

مزایا و معایب گوشی هواوی نوا ۵t

✔ مزایای Huawei نوا ۵T

✘ معایب گوشی Huawei نوا ۵T

  • دوربین با کیفیت
  • طراحی زیبا
  • اسکنر اثر انگشت بسیار سریع
  • صفحه نمایش بزرگ
  • ارزش بالای خرید
  • استفاده از پنل LCD
  • عدم ارائه جک ۳٫۵ هدفون
  • عدم ارائه شارژر بی سیم
  • استفاده از دوربین ماکرو سخت است

صحبت نهایی

گوشی Nova 5T یکی از گوشی‌های خوب هواوی به حساب می‌آید که قیمت بسیار مناسبی هم دارد. سخت افزار قوی‌ای برای آن در نظر گرفته شده که از پس کارهای روزانه و از پس اجرای جدیدترین بازی‌‌‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین بر می‌آید. دوربین‌های آن هم تجربه خوبی از عکاسی به شما منتقل می‌کنند و شاید این موضوع هم بتواند روی خرید شما تاثیر داشته باشد. از طرف دیگر باتری گوشی برای یک روز کاری مناسب خواهد بود. صفحه نمایش بزرگ و کشیده آن هم کیفیت مناسبی دارد و به راحتی می‌توانید با آن فیلم تماشا کنید و یا بازی کنید.

 

منبع :  گوشی هواوی نوا 5T

  • ۰ نظر
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۷:۴۱
  • محمدرضا علی مردمی

اگر قصد خرید گوشی جدید دارید و دنبال بهترین گوشی های میان رده 2020 در انیجا قصد دارم به بررسی این گوشی ها بپردازم و و بهترین ها رو به شما معرفی کنم, معمولا اکثرا مردم که قصد خرید گوشی جدیدی را دارند معمولا گوشی های میان رده را انتخاب میکنند شاید به دلیل اینکه قیمت مناسبی دارد و کارایی آنها معمولا بالاست و به درد یک شخصی عادی و معمولی میخورد.

بهترین گوشی های میان رده ای فعل حال سامسونگ, شیائومی, هواوی میسازند که از نظر خودم گوشی های این ۳ شرکت فوق العاده هست زیرا هم برند های معتری هستند هم کیفیت بسیار مقبولی دارد مخصوصا گوشی های جدید میان رده شیائومی که از لحاظ کیفیت به اندازه گوشی های بالا رده سامسونگ هست ولی قیمت بسیار مناسبی دارد و میتواند بهترین گزینه برای خرید گوشی باشد. در این مقاله همراه تکبین باشید تا بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۰ رو به شما معرفی کنم.

 

معرفی بهترین گوشی های میان رده

قبل از اینکه نگاهی به بهترین گوشی های میان رده ای بی اندازیم خدمتتون عرض کنم این گوشی ها توسط تیم تحریریه تکبین بررسی شده و نظر کاربران اینترنت را در سطح اینترنت هم جهت انتخاب این گوشی ها لحاظ شده و باید بگم شما هرکدام از این گوشی هایی که به شما معرفی میکنم نسبت به بودجه که دارید جهت خرید انتخاب کنید بهترین گزینه را انتخاب کردید و هیچ ضرری نمیکنید.

Mi Note 10 Pro

بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۰

گوشی «Mi Note 10 Pro» از سری محصولات میان رده برند مطرح شیائومی است که با کمی تغییر نسبت به نسخه ۱۰ و با رم ۸ گیگابایتی روانه بازار شده است. در این گوشی موبایل پنل­ آمولد درنظر گرفته شده و فاصله لبه صفحه‌نمایش در آن ناچیز است. نمایشگر Mi Note 10 Pro از رزولوشن بالایی برخوردار است ؛ به‌طوری‌که در اندازه‌ی ۶٫۴۷ اینچی آن، حدود ۳۹۸ پیکسل را در هر اینچ جا داده است. در گوشی نوت ۱۰ پرو شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار فریم تهیه شده از آلومینیوم قرار گرفته است که ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است و میتوانید جزو یکی از بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۰ باشد.

 

این بدنه­‌ی زیبا در کنار نمایشگر این محصول، با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط‌وخش ایمن باشد. ویژگی دیگر Xiaomi Mi Note 10 Pro مجهز شدن به حسگر اثرانگشت است. اما این پایان کار نیست؛ پنج دوربین که سنسور اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی است در قسمت پشتی این گوشی جای گرفته‌اند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. قابلیت اتصال به شبکه­‌های ۴G با سرعت کاملاً مطلوب، بلوتوث نسخه­‌ ۵٫۰، نسخه­‌ی ۹٫۰ از اندروید و باتری ۵۲۶۰ میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی­‌های این گوشی جدید هستند.

مشاهده قیمت این گوشی در دیجی کالا

 

Redmi Note 8

بهترین گوشی های میان رده 2020

 

یکی از بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۰ میتونم  بگم شیائومی نوت ۸ هست گوشی شیائومی نوت ۸ پرو یکی از محصولات جدید برند شیائومی است که در ۲۱ اکتبر سال ۲۰۱۹ به طور رسمی معرفی شد. این گوشی از لحاظ ظرافت در طراحی و کیفیت ساخت در سطح مطلوبی قرار دارد و اگر شما توانایی خرید گوشی از برند سامسونگ یا اپل را ندارید می توانید از این محصولات استفاده کنید.

برای شیائومی رد می نوت ۸ از یک سیستم پردازنده هشت هسته‌ای ترکیبی استفاده شده که برای آن یک رم ۴ گیگابایتی به کار گرفته شده است. در طراحی این گوشی همانند سایر گوشی های پرچمدار از یک ترکیب دوربین چهارتایی استفاده شده که به صورت عمودی در قسمت پشت آن قرار گرفته است.

  • ۰ نظر
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۲۱
  • محمدرضا علی مردمی

معرفی بهترین گوشی سامسونگ موجود در بازار برای خرید ……… برند سامسونگ یکی از معتبر ترین برند های حوزه آی تی و موبایل در دنیای امروزی هست حتما شما اگر قصد خرید گوشی داشته باشید سامسونگ را انتخاب میکنید جدا از اینکه کیفیت این گوشی بسیار معرکه هست و به دلیل معتبر بودن برند شما هیچ گونه ترسی از خراب شدن یا کارایی کوتاه مدت گوشی ندارید

سامسونگ یکی از غول های آی تی در دنیای اروزی هست و گوشی هایی که به بازار معرفی میکند مدل های متفاوتی دارد که بدرد هر شخص با بودجه متناسب با خودش میخورد. در این مقاله قصد دارم بهترین گوشی ها سامسونگ که در بازار موجود است را به شما معرفی کنم که از نظر پر فروش بودن بلکه از نظر کیفیت حرف اول را میزند.

 

Galaxy A20s

 

گوشی های 2020 سامسونگ

در حالی که گوشی گلکسی A20 شرکت سامسونگ یکی از محصولات محبوب این شرکت در بازار به حساب می‌آید، شاهد عرضه مدل دیگری به نام گلکسی A20s هستیم. این گوشی با قیمت ارزان‌تری نسبت به گلکسی A20 راهی بازار شده و به همین دلیل سخت افزار ضعیف‌تری هم دارد. اما قیمت ارزان‌تر و سخت‌افزار ضعیف‌تر باعث نشده که این تلفن همراه هوشمند بی‌کیفیت ساخته شود. گلکسی A20s یک عضو ارزان قیمت از خانواده گوشی‌های سری A سامسونگ است که ظاهر زیبایی دارد و سعی کرده به عنوان یک محصول نه چندان گران قیمت، نظر کاربران را به سمت خود جلب کند. این گوشی میتوانید بهترین گوشی سامسونگ در رده های میان رده ای با قیمت متناسب باشد هم مدرن هم قیمتش نسبت به کارایی که دارد عالی هست.

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

 

Galaxy A10s

بهترین گوشی های ۲۰۲۰

گوشی موبایل «Galaxy A10s» از سری تولیدات مقرون‌به‌صرفه‌ سامسونگ است که شباهت زیادی به گوشی Galaxy A10 دارد اما با ویژگی‌هایی مانند باتری قدرتمندتر، حسگر اثرانگشت و ۲ دوربین اصلی به‌روزتر شده است. تفاوت اصلی این گوشی با بیشتر اعضای خانواده A در استفاده از پنل IPS برای صفحه‌نمایش این محصول است. گوشی موبایل Galaxy A10s با صفحه‌نمایش IPS و پنل LCD به بازار عرضه شده است تا با قیمت تمام شده کم‌تری به دست طرفداران گوشی‌های سامسونگ برسد. البته سامسونگ همچنان تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. این محصول سامسونگ با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (Pie) روانه بازار شده است تا محصولی به‌روز و مدرن به حساب بیاید. بهترین گوشی سامسونگ از نظر قیمت فکر میکنم همین باشه.

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

 

Galaxy A51

بهترین گوشی های سال ۲۰۲۰

در انتهای سال ۲۰۱۹ و ابتدای سال ۲۰۲۰ سامسونگ گوشی های نوظهور خود یعنی A51 و A71 را به طور همزمان رونمایی کرد. گوشی هایی که ویژگی های پدران خود یعنی A50 و A70 را با خود به ارث می بردند. اما تغییرات بسیار زیادی نیز داشته اند. دوربین های پیشرفته تر، پردازنده و رم قوی تر، ظاهر شکیل تر و …

همانند گوشی های قبلی این سری، این گوشی نیز از طراحی بسیار زیبا و شکیلی برخوردار است. لبه های گرد اطراف گوشی به مانند قبل حفظ شده اند. رنگ بندی بسیار متنوع تری به آن اضافه شده است و الگوهای خاصی روی قاب پشتی این گوشی به کار رفته است که با تابش نور به آن، رنگ های مختلفی را مثل رنگین کمان از خود ساطع می کند. از نمایشگر اینفینیتی و بدون حاشیه روی آن استفاده شده است که کمترین میزان حاشیه را با بدنه گوشی دارد. یکی از تغییرات جزئی در ظاهر آن، دوربین سلفی آن است که بر خلاف گوشی های قبلی این سری، تنها از یک نقطه تشکیل شده و ظاهر V شکل و به اصطلاح ناچ را ندارد. شاید بگویید ظاهر قبلی کمی زیباتر به نظر می رسید اما این شکل دوربین سلفی نیز می تواند زیبایی های خود را داشته باشد. , اگر دنبال میان رده های این برند هستید باید بگم بهترین گوشی سامسونگ در میان رده ها همین هست مخصوصا که طراحی این گوشی که منو کشته.

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

گلکسی s10

دوربین گلکسی s 10

هنگامی که صحبت از سخت افزار می شود، شرکت سامسونگ را می توان به عنوان رهبر این حوزه نام برد. امسال نیز شاهد پیشرفت در طراحی بهتر موبایل نسبت به سال های پیش بوده ایم. گلکسی s10 هنوز هم از جنس شیشه و فلز است و این عامل سبب نزدیکی بسیاری از افراد به این گوشی هوشمند می شود. اگر برای شما قیمت زیاد مهم نیست گلکسی اس ۱۰ بهترین گوشی سامسونگ میتونه باشه.

اگر به دنبال نسخه بهتر و بزرگتری نسبت به گلکسی s10 هستید، قطعا جذب گلکسی s10 پلاس خواهید شد زیرا دارای صفحه بزرگتری نسبت به گلکسی s10 بوده و دوربین جلوی آن در گوشه بالای صفحه قرار دارد. نقد و بررسی گلکسی s10 را بخوانید.

مشاهده قیمت و خرید از دیحی کالا

 

گلکسی S20

گلکسی S20 سامسونگ

معرفی گلکسی S20 سامسونگ همه مخاطبان و مشتریان بازار را شگفت زده کرد. اگر چه این جهش شرکت‌سامسونگ کمی برای مشتریان و مخاطبان آنها گیج کننده بود، اما دلایل خوبی هم برای این ارتقاء نابهنگام وجود دارد. در واقع خرید گوشی اس ۲۰ سامسونگ شما را برای اولین بار صاحب یک گوشی با تکنولوژی ۵G می کند. از طرف دیگر امکان استفاده از تکنولوژی فوق‌العاده فیلمبرداری و دوربین را به شما می دهد.

لنزهای تله فوتو استفاده شده در گلکسی اس ۲۰ بسیار بهتر از گلکسی اس ۱۰ است. این ویژگی جالب به اس ۲۰ اجازه می‌دهد تا بزرگنمایی نوری را با کیفیت سه برابر انجام دهد و شما برای بزرگنمایی دیجیتالی هم تا ۳۰ برابر فضا در اختیار داشته باشید. باید عرض کنم اگر از دار دنیا یزی کم ندارید و میخواهید بهترین گوشی سامسونگ را از هر نظر بگیرید فعل حال بهترین گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ هست که ویزگی هایش از تمام گوشی های موجود در بازار سامسونگ بهتر است.

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

Galaxy A80

درگوشی جدید سامسونگ خبری از صفحه‌نمایش‌های Infinity نیست.  گوشی موبایل گلکسی A80 سامسونگ یکی از معدود گوشی‌هایی است که صفحه‌نمایش تمام‌صفحه روانه بازار شده است و در آن به جای سنسور دوربین سلفی از امکان تغییر حالت دوربین‌های اصلی به دوربین سلفی استفاده شده است. سامسونگ سال ۲۰۱۹ را با متنوع کردن هرچند بیشتر سری گوشی‌های A خود آغاز کرد. این سری از تولیدات سامسونگ به داشتن صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت AMOLED و دوربین‌هایی با امکانات بالا شهرت دارند. گوشی موبایل Galaxy A80 با صفحه‌نمایش سوپر آمولد طراحی  شده است و ظاهر فوق‌العاده زیبایی دارد. اگر دنبال یک میان رده با قیمت بالا و کیفیت به دشت عالی هستید با این بودجه بهترین گوشی سامسونگ شک نکنید همین هست.

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

قاب پشتی و جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است و با Gorilla Glass محافظت می‌شود. این محصول سامسونگ با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (Pie) روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۶٫۷ اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۳۹۳ پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است. تراشه‌ی این محصول، SDM730 Snapdragon 730 از تراشه‌های ۸ نانومتری کوالکام است که به همراه  ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است و به این راحتی‌ها کم نمی‌آورد. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول درنظر گرفته شده است.

این گوشی در ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است. دوربین اصلی  A80 سنسور ۴۸مگاپیکسلی دارد و فلش LED برخوردار است. سنسور ۸ مگاپیکسلی دیگر  از نوع فوق عریض (Ultrawide) و سنسور زمان پرواز برای دادن عمق به تصویر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A80 را تشکیل داده‌اند. باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است.

آخر

همانطور که در عنان مقاله پیدا هست باید در اینجا بهترین گوشی سامسونگ رو به شما معرفی کنم در اینجا سعی شد بهترین گوشی های سامسونگ از نظر بودجه و امکانات و.. بررسی بشود و به شما معرفی شه که امید وارم از این مقاله لذت کافی را برده باشید.

  • ۰ نظر
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۰۹
  • محمدرضا علی مردمی

دو دستگاه خیلی جذاب از برند Redmi یعنی ردمی نوت ۱۰ و ردمی نوت ۱۰ پرو قرار است که شبکه 5G را با قیمت کمتر در اختیار همه کاربران قرار دهند. در حقیقت من فکر می کنیم ما خیلی خوش شانس هستیم که شرایط همه‌گیر شدن 5G مثل دوره ارایه 4G نیست و به لطف تولیدکننده های چینی، پیش از آن که فکر کنید به این فناوری جدید نیاز دارید، با قیمت بسیار نازل در دسترس شما خواهد بود. امروز شایعه شده که چیپست ردمی نوت ۱۰ و ردمی نوت ۱۰ پرو احتمالا مدیاتک دایمنسیتی ۸۰۰ و دایمنسیتی ۸۰۰ پلاس باشد.

 

چیپست ردمی نوت ۱۰

فردا ردمی قصد دارد سری Note 9 را در سطح جهانی معرفی کند. سری ردمی Note 9 اولین بار در هند رونمایی شد. ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس دو گوشی هستند که در هند ارایه شدند. در حالی که در مورد ارایه اروپا صحبت می کنیم ممکن است شاهد یک نوت ۹ ساده نیز باشیم. اما نکته جالب اینجاست که این سری Note 9 به کشور چین نمی آید.

این شرکت قصد ندارد ردمی Note 9 را در بازار چین عرضه کند، هدف ما تمرکز بر تولید تلفن های دارای 5G و گسترش نمونه کارها با مدل های جدید است.”

این به وضوح به ما می گوید که شیائومی در حال کار روی سری Note 10 در چین است. اکنون، این اولین بار نیست که بازار چین از یک تلفن Note رد می شود. سری Redmi Note 6 در چین رد شد و سری Note 7 مستقیما ارایه شد. ثانیا تفاوت زمانی بین معرفی سری نوت ۸ و سری Note 9 زیاد نیست.

در حال حاضر سری Note 9 چیزی نیست که بتوان از آن به عنوان “جانشین” واقعی سری Note 8 نام برد. پرش بزرگی از سری Note 8 به Note 9 وجود نداشت، اما این همه به این دلیل است که سری Note 9 تنها پس از 4-5 ماه از سری Note 8 عرضه شد. از این رو ممکن است آنها سری Note 9 را در چین ارایه نکنند.

  • ۰ نظر
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۰۵
  • محمدرضا علی مردمی

سامسونگ گلکسی اس 20 در سه نسخه معمولی، پلاس و اولترا در اواسط اسفند 1398 عرضه شد. در این مقاله به بررسی کامل مشخصات هر سه نسخه گلکسی S20 خواهیم پرداخت.

گوشی‌های گلکسی سری اس سامسونگ همیشه یکی از مورد انتظارترین نسخه‌های عرضه شده گوشی‌های هوشمند بوده‌اند. سامسونگ جدیدترین نسخه این گوشی‌ها را در سال 2020 با عنوان گوشی گلکسی اس 20 معرفی کرده و دلیل جهش نام از S10 به S20 را ارائه نسلی جدید عنوان کرده است.

سامسونگ گلکسی اس 20

سامسونگ گلکسی اس 20 دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های ویژه و منحصربه‌فردی است که احتمالا به یکی از پرطرفدارترین گوشی‌های سامسونگ در سال 2020 تبدیل خواهد شد. این گوشی در سه نسخه معمولی، پلاس و اولترا عرضه شده است که همگی از 5G پشتیبانی می‌کنند. در ادامه نگاهی به مشخصات این سه گوشی خواهیم داشت و با قیمت و زمان عرضه آن‌ها و بروزرسانی‌هایی نرم‌افزاری که دریافت کرده‌اند، آشنا خواهیم شد.

  • ۰ نظر
  • ۱۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۰۴
  • محمدرضا علی مردمی

یکی از غول های میان رده ای که بازار آمده است آیفون se 2020 هست که دارای سخت افزاری مشابه آیفون ۱۱ و ظاهری شبیه آیفون ۸, این گوشی دارای قیمت ۳۹۹ دلار میباشد و با دارا بودن سخت افزاری بالا رغیب جدی برای گوشی های میان رده بازار هست. در ادامه همراه تکبین باشید.

 

طبق برخی از شایعات برخی معتقد بودند گوشی میان رده ای جدید اپل با نام آیفون ۹ معرفی خواهد شد, اما اپل با معرفی آیفون SE‌ ۲۰۲۰ به تمام این شایعات پایان داد. این گوشی آیفون با قیمت مناسب خود و سخت افزار قدرتمندش که همانند آیفون ۱۱ هست از نظر من وحشتی برای گوشی های میان رده ای موجود در بازار می باشد. چون شخصی اگر با این قیمت قصد خرید گوشی داشته باشد به دلیل لاکچری بودن برند اپل حتما این گوشی را برای خرید انتخاب میکند. این مدل یکی از گوشی های ارزان قیمت اپل در سال جاری خواهد بود قیمت پایه این گوشی مدل ۶۴GB حافظه داخلی دارای قیمت ۳۹۹ دلار میباشد.

 

 

طبق گفته های اپل آیفون اس ای جدید از ۱۷ آوریل برای پیش خرید دردسرس قرار میگرید و تاریخ عرضه ی آن برای ۲۴ آوریل تعیین شده است. اپل به جز مدل پایه ۶۴ گیگابایتی دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی دردسترس قرار می دهد این مدل ها قرار به ترتیب با قیمت ۴۴۹ و ۵۴۹ دلار به بازار روانه شود

 

طراحی و نمایشگر آیفون SE 2020

اگر با آیفون ۸ و دیگر نسخه قدیمی آیفون اشنا هستید باید بگویم از لحاظ طراحی این گوشی مانند نسخه های قدیمی نسل خود می باشد.این گوشی از نمایشگر ۴.۷ اینچی و پنل ال سی دی استفاده میکند که در جدا از اینها, نمایشگر این گوشی دارای حاشیه هایی زیادی میباشد که از لحاظ طراحی با آیفون های جدید دیگر اپل متفاوت تر هست.

 

این گوشی همانند نسخه های اولیه گوشی های آیفون از دکمه Home بهره میبرد, , همانند آیفون ۶ از تاچ ID‌ استفاده میکند و خبری از فیس آیدی نیست.

این گوشی همانند گوشی های نسل جدید آیفون تمام صفحه نیست و دارای حاشیه می باشد و در این حاشیه ها دوربین سلقی خود را هم جای داده است. در لبه پایین iPhone SE 2020 یک کانکتور Lightning برای شارژ دستگاه خود پیدا خواهید کرد. همانطور که انتظار می رفت ، جک هدفون ۳٫۵ میلی متری وجود ندارد ، بنابراین اگر می خواهید از هدفون های سیمی استفاده کنید ، باید آداپتور را خریداری کنید. این گوشی در رنگ های مشکی سفید و قرمز عرض خواهد شد.

 

مشخصات و عمر باتری آیفون SE 2020

با اینکه این گوشی شبیه آیفون ۸ هست اما از لحاظ سخت افزاری یه سر بالا تر از آیفون ۸ میباشد آیفون ۸ ابز چیپست A11 استفاده میکرد اما در گوشی آیفون SE 2020 از چیپست A13 استفاده میکند که بازوی قدرت آیفون ۱۱ به حساب می آمد.

این ویژگی عالی برای این مدل از گوشی هست به نقل از اپل این گوشی ۴۰ درصد سریعتر از آیفون ۸ و دو برابر سریع تز از مدل قبلی خود یعنی آیفون SE 2016 هست. با سخت افزار این مدل از گوشی سرعت در دستان شما می باشد و میتوانید برنامه های مختلفی همانند برنامه های ویرایش ویدیو و بازی های سنگین را در این گوشی با قدرت اجرا کنید.

جالب است بدانید که طبق گفته های آیفون با اینکه این گوشی از تراشه A13 استفاده میکند اما عمر باتری این گوشی همانند آیفون ۸ می باشد

 

 

 

منبع : آیفون SE 2020

  • ۰ نظر
  • ۰۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۲:۰۸
  • محمدرضا علی مردمی

آیفون 11 پرو مکس بزرگترین و قدرتمندترین تلفن هوشمندی است که اپل تاکنون ایجاد کرده است، این شرکت از بهترین تکنولوژی خود استفاده کرده و آن را با یک طراحی به روز شده که شامل پشت مات جدید، سه دوربین و باتری پیشرفته و دارای دوام بیشتر طراحی کرده که سبب شده است رقیب بهترین محصولاتی از شرکت های گوگل و هواوی باشد. با این حال، این تلفن هوشمند یکی از گران ترین تلفن های موجود در بازار است. در ادامه مطلب همراه تکبین باشید.

مشاهده قیمت در دیجی کالا

بررسی کلی خصوصیات آیفون ۱۱ پرو مکس

طراحی آیفون ۱۱ پرو مکس دارای همان زبان طراحی مشابه با مدل های قبلی خانواده اپل می باشد که این سبب تسلط طرفداران به این مدل می شود.اگرچه صفحه پشت مات این مدل بسیار جذاب است اما دارای اندازه ی “حداکثری” (بزرگ) می باشد که برای همه طرفداران این خانواده جذابیتی ندارد، و دارای نمایشگر OLED بزرگ و چشمگیر ۶٫۵ اینچی است و همچنین شامل بلندگوهای استریو به روز شده می باشد، که با توجه به خصوصیات ذکر شده می توان به وسیله آن مشاهده یک فیلم سینمایی فوق العاده را تجربه کرد.

 

آیفون ۱۱

دوربینی که در پشت گوشی قرار دارد دارای کمی بیرون زدگی از صفحه پشت است و علاوه بر این فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد، البته اگر آیفون ۱۱ پرو مکس را با دست راست خود بگیرد و از آن برای کارهای روزانه خود استفاده کنید متوجه مزاحمت و وجود تعداد زیاد دوربین نمی شوید.اپل قول داده است که باتری آیفون ۱۱ پرو مکس پنج ساعت بیشتر از سایر محصولات سال گذشته مانند XS و Max بتواند شارژ را در خود ذخیره نماید و این ادعا در آزمایش های انجام شده به اثبات رسیده است. این خصوصیت در هنگام پخش فیلم های HDR بر روی تلفن هوشمند و ذخیره ۲۰ ساعته باتری برای کارهای ضروری بسیار عالی است و زندگی با استفاده از این محصول برای افراد چند رسانه ای با این خصوصیت بسیار زیبا و لذت بخش می شود.

در آزمایش هایی که با استفاده روزانه، انجام شده است متوجه شدیم که آیفون ۱۱ پرو مکس است که به عنوان یک گوشی هوشمند ۲۴ ساعته عمل کرده (با فرض اینکه شما بخشی از زمان خود را می خوابید) و با شارژر سریع (فست) خود می تواند در حدود ۱۵ دقیقه یک پنجم از باتری را شارژ نماید یعنی شارژ کامل فقط در یک ساعت و نیم انجام می شود.

با وجود نرم افزار IOS بر روی نمایشگر، آیفون ۱۱ پرو مکس احساس بهتری نسبت به مدل های قبلی را به فرد منتقل می کند و با به کار گرفتن ترفندهایی در مورد دقت و دامنه Face ID و همچنین با مواردی مانند هشدار در هنگام باز کردن تلفن بر روی یک میز سبب شده تا استفاده هر روزه از این نوع محصولات آسان تر گردد.

آیفون 11

 

عملکرد آیفون ۱۱ پرو مکس نیز تحت تاثیر تغییر قرار گرفته است، اگرچه در برنامه دوربین با کندی روبرو هستیم. با این حال، اگر به دنبال ویرایش ویدیو در حال حرکت هستید (باید فراموش نکنید که این تلفن می تواند ۴K را با ۶۰ فریم در ثانیه نشان دهد و این کار را نیز به خوبی انجام می دهد)، از انجام آن لذت خواهید برد.به طور کلی، آیفون ۱۱ پرو مکس یک قدم واقعی رو به جلو برداشته و در حال حاضر پیشرفته ترین آیفون به حساب می آید. با این حال، وقتی در مورد آنچه درباره این محصول جدید فکر می کنیم متوجه می شویم، که نتوانسته در مورد دوربین (خصوصا حالت شب) و همچنین تجربه تماشای فیلم سینمایی با استفاده از آن، خیلی پیشرفت چشمگیر داشته و کاملا به روز شود.

مقالات پیشنهاد :

نقد و بررسی گلکسی s20

اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید توصیه می شود که از آیفون ۱۱ استفاده نمایید، در حالی که دائما در طول تست از آیفون ۱۱ پرو مکس یاد می شود اما می توان گفت که آیفون ۱۱ نیز تقریبا دارای همان خصوصیات می باشد و برای طرفداران اپل که بهترین چیزها را می خواهند نیز می تواند نیازشان را برطرف کند.

با این حال، باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که آیفون ۱۱ پرو مکس در حال حاضر گران ترین آیفون موجود در شرکت اپل می باشد.این هزینه برای برخی از مک بوک ها در شرکت های خاص رقیب است، اما این یک مقایسه عادلانه نیست زیرا هر کدام از این محصولات متفاوت و دارای مشخصات مختلفی نیز هستند که برای انجام کارهای متفاوتی نیز طراحی شده اند. با این حال، این نشان می دهد که اگر شما می خواهید آخرین مدل تلفن هوشمند شرکت اپل را خریداری کنید، آیفون ۱۱ پرو مکس چقدر گران است.

قیمت آیفون ۱۱ پرو مکس نهایتا ۶۴۹۹ دلار است و از ۱۸۹۹ دلار آغاز می شود که این تفاوت قیمت نیز به ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات بستگی دارد که نهایتا تا مقدار ۵۱۲ گیگ است. پس اگر به اندازه ی کافی پولدار نیستید که بتوانید مرتبا در استخر پول شنا کنید، احتمالا وقت آن رسیده است که مقداری از پول خود را پس انداز کنید.به احتمال زیاد شما متوجه تفاوت قیمت آیفون ۱۱ پرو مکس بین انگلستان و آمریکا شده اید –جایی که پیش از این اپل برچسب قیمت دلار و پوند را برای آیفون های خود با یکدیگر مطابقت داده بود- امسال در حالی که قیمت آن در تمام ایالات متحده آمریکا برابر است با توجه به موفقیت در فروش، قیمت آن در انگلستان افزایش یافته است که مطمئنا سبب انصراف خرید این محصول در برخی خریداران شده است چون به هر حال در آن کشور هم طرفدارانی برای iPhone 11 Pro Max وجود دارد.

مشاهده قیمت در دیجی کالا

خصوصیات دوربین در آیفون ۱۱ پرو مکس

معمولا در بررسی های خود به سرعت سراغ ارزیابی دوربین نمی رویم، اما تغییر اصلی که در دامنه دوربین آیفون ۲۰۱۹ و در کیفیت آن ایجاد شده است سبب تغییر در ارزیابی iPhone 11 Pro Max گشت.از نظر سخت افزاری، تفاوت اصلی آن با سایر گوشی های هوشمند اپل افزودن دوربین های فوق العاده و ساخت سه دوربین در قسمت پشتی گوشی است.این دوربین ها در پشت آیفون ۱۱ پرو مکس قرار می گیرند و یک محافظ شیشه ای مربع مانند که مطابق با رنگ پشت گوشی است قرار دارد که به حداقل رساندن تاثیر بصری این سه سیاهچاله برجسته در قسمت پشت تلفن کمک بسیاری می کند.

اپل

لنزهایی که در آیفون ۱۱ پرو مکس وجود دارد عبارتند از:

  • لنز با زاویه دید عادی
  • لنز تله فوتو
  • لنز با دید فوق العاده وسیع

در گزینه تله شما اشیا را ۲ برابر نزدیک تر به خود خواهید دید و لنز با زاویه دید فوق العاده وسیع به شما این امکان را می دهد که صحنه ها را با وضوح بسیار زیاد و دو برابر در مقابل خود قرار دهید.این موضوع بسیار عالی است که شما سعی کنید یک گروه از دوستان یا حیوانات را در یک تصویر قرار دهید، اما اگر نمی توانید برای این کار به جلو یا عقب حرکت کنید آیفون ۱۱ پرو مکس به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به حرکت، تصویر را به عقب یا جلو بکشید و این یعنی انگار شما برای تنظیم تصویر خود حرکت کرده اید.

 

هر سه دوربین دارای سنسورهای ۱۲ میگاپیکسلی هستند که این روزها برای اکثر تلفن های هوشمند کاملا عادی و استاندارد است و این امکان را فراهم می کند تا تعادل خوبی بین اندازه پیکسل ها (برای دریافت نور بیشتر) و وضوح بیشتر (برای ضبط جزئیات زیاد) فراهم شود.ضبط ویدئو در iPhone 11 Pro Max  نیز ارتقا یافته است، به گونه ای که آیفون ۱۱ پرو مکس اکنون قادر است ۴K را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه (fps) ضبط کند. این بدان معناست که به دلیل گرفتن اطلاعات بیشتر، فیلم های صاف تری می گیرید، اما لازم به یادآوری است که این امر باعث می شود خیلی سریع تر فضای ذخیره سازی در گوشی هوشمند شما پر شود.

این روزها درباره دوربین آیفون –یا هر تلفن هوشمند مدرن دیگری- می توان گفت که بسیاری از این ویژگی ها وجود دارد و در کل می توانید با هر یک از آنها در صورت نیاز خود ارتباط برقرار کنید.این بدان معناست که هر بردنی

که سعی در ساخت و ایجاد یک دوربین عکاسی پیشرو در بازار را داشته باشد، باید آن را با ویژگی های خاصی تولید کند، و این همان کاری است که اپل در آیفون ۱۱ پرو مکس سعی کرده تا انجام دهد.

حالت شب در دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس

حالت اول حالت شب است و مدل های قبلی اپل نتوانسته اند عکس های واقعا چشمگیری را در تاریکی ثبت کنند و برندهای دیگر در این مورد از اپل سبقت گرفتند، سامسونگ، هواووی و به ویژه گوگل از این امکانات برخوردار هستند و دوربین های تلفنی را ارائه می دهند که تقریبا می توانند شب را روشن کنند که این کار نیز از طریق پردازشگرهای پیشرفته صورت می گیرد که تصاویر مانند روز روشن می شوند.

آیفون

حالت جدید شب اپل سبب شده که این شرکت هم در مورد این موضوع حرفی برای گفتن داشته باشد و از نظر ما این تنها و بزرگترین دلیل برای خرید آیفون جدید است. شما باید برای استفاده از حالت شب در آیفون ۱۱ پرو مکس، آن را ثابت نگه دارید، یا آن را با دست ثابت بگیرید و یا روی سه پایه قرار دهید اگر این کار را انجام دهید از توانایی عکس گرفتن با جزئیاتی برخوردار خواهید شد که حتی چشمان شما نیز نمی توانند آن را ببینند.

بسته به میزان نور و اینکه آیا شما از سه پایه استفاده می کنید یا نه iPhone 11 Pro Max از شما می خواهد که بین ۲ تا ۵ ثانیه ثابت بمانید، با این حال می توانید به صورت دستی این کار را تا ۳۰ ثانیه برای گرفتن صحنه های مورد نظر افزایش دهید (در صورت وجود سه پایه آیفون یا تکیه دادن به دیوار).

ما می گوییم که نتایج این تست گاهی مبهم بوده است، زیرا اگر آیفون ۱۱ پرو مکس هر حرکتی را تشخیص دهد، کل تصویر خراب می شود. این بدان معناست که اگر سعی کنید که در حالت رقص و یا حرکت از دوستان خود عکسی به دست آورید، اصلا قابل استفاده نخواهد بود و برای به دست آوردن هر نوع وضوحی، باید حالت شب را خاموش کنید.

حالت پرتره در آیفون ۱۱ پرو مکس

ارتقا دیگری که در دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس انجام شده است حالت پرتره است: در این حالت نیز به لطف سنسورهای اضافی قادر به گرفتن اطلاعات بیشتر در عمق بیشتری هستید یعنی بدون حرکت و جابجایی می توانید عمق تصویر خود را تغییر دهید.زمانی که در حال ضبط کردن افراد در صحنه های روشن و منتاقض هستید اگر چنین عکس هایی را به درستی بگیرید تصاویر می توانند بسیار خیره کننده باشند. برای پنهان کردن لکه ها می توانید از حالت های مختلف نورپردازی ارائه شده استفاده کنید و یا همچنین از گزینه جدید High Key Mono برای ایجاد تصویری زیبا و سبک تر استفاده نمایید.

با این حال، کیفیت کلی عکس ها، به ویژه در مقایسه با آیفون XS Max در سال گذشته، مطابق آنچه انتظار دارید روشن تر و واضح تر است.در حالت فیلمبرداری نیز موارد در آیفون ۱۱ پرو مکس بهبود یافته اند، احساس ما این است که حالت ۴K در ۶۰fps بیشتر از اینکه یکی از ویژگی های اصلی باشد درواقع برای سرگرمی است، اما اگر یک عکاس یا فیلمبردار حرفه ای هستید که به دنبال چنین ویژگی هایی است خرید iPhone 11 Pro Max می تواند برای شما مفید باشد زیرا در آن جزئیات دارای وضوح بیشتر و متعال تر هستند به این معنی که فیلم هایی با ظاهری بهتر ایجاد می کنند.

 

طراحی ظاهری در آیفون ۱۱ پرو مکس

ممکن است متوجه شوید که اپل در طراحی قسمت جلویی آیفون ۱۱ پرو مکس تغییری ایجاد نکرده اما در قسمت عقب بسیار به روز شده است که شامل موارد زیر است:

  • شیشه مات در پشت گوشی
  • این شیشه کمتر لکه ها و اثر انگشت را به خود جذب می کند و به کاربر حس جدید بودن می دهد.

آیفون ۱۱ پرو مکس

بقیه طراحی ها بسیار شبیه به مواردی است که در سال های اخیر از اپل دیدیم: شکاف کوچک، طرفین از فولاد ضدزنگ خمیده ساخته شده و در قسمت پایین گوشی یک کانکتور لایتنینگ و دو گریل بلندگو (برای تقارن فقط یک عدد) وجود دارد.یکی از نکات منفی در طراحی ظاهری آیفون ۱۱ پرو مکس بیرون زدگی قسمت مربعی شکل در دوربین است. و پیشنهاد می شود که این تلفن را با دستگاه دیگری در جیب خود قرار ندهید، زیرا این برجستگی می تواند به راحتی صفحه ی جسم دیگر را خراش دهد.

رنگ های iPhone 11 Pro Max بسیار جذاب هستند که عبارتند از:  سبز تیره  خاکستری روشن نقره طلایی این رنگ ها بسیار جذاب بوده و آشکارترین جمله ای که می توانید برای اعلام داشتن آن بیان کنید این است: مردم شهر، من یک آیفون جدید دارم!

صفحه نمایش در آیفون ۱۱ پرو مکس

گذشته از دوربین، صفحه نمایش آیفون ۱۱ پرو مکس یکی از اصلی ترین امتیازهای فروش این تلفن پرهزینه و گران قیمت است.صفحه نمایش iPhone 11 Pro Max دارای اندازه ۶٫۵ اینچ با صفحه OLED می باشد که توسط شرکت اپل تصفیه شده است. این ویژگی از فناوری True Tone برای مطابقت بهتر با شرایط روشنایی محیط (تغییر تعادل رنگ سفید با توجه به وضعیت روشنایی که در آن قرار دارید)، ساخته شده است و همچنین صفحه نمایش سیال، اگرچه کاملا روان نیست سبب شده تا قیمت آن نسبت به مثلا iPad Pro افزایش داشته باشد.

نقد و بررسی آیفون ۱۱ پرو مکس

به نظر می رسد صفحه جدید OLED در آیفون ۱۱ پرو مکس هنگام دیدن صحنه های سفید و یا در حال مشاهده عکس،دارای رنگ های زرد بیشتری است. به عنوان مثال این تصاویر در هنگام مشاهده تصاویر در صفحه رایانه موجود نیستند.این تغییر رنگ زمانی قابل توجه است که iPhone 11 Pro Max را در کنار آیفون XS Max قرار دهیم اما می توان گفت که تصاویر در هنگام تاریکی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

در هنگام تماشای فیلم با Dolby Vision احساس غوطه ور شدن خواهید داشت و می توانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید و به طور کلی پخش فیلم بسیار سینمایی تر است. دلیل این امر آن است که آیفون معمولا فقط ۸۰۰ نیت روشنایی را نشان می دهد (اندازه ای که صفحه نمایش از آن روشن تر می شود)، که هنوز هم بسیار خوب است، اما هنگام بازی یا مشاهده فیلم با خاصیت Dolby Vision همه چیز چشمگیرتر می شود. (تقریبا ۱۲۰۰نیت)

خصوصیات صوتی در آیفون ۱۱ پرو مکس

یکی از به روزرسانی های کلیدی در iPhone 11 Pro Max قابلیت پخش Dolby Vision است. ممکن است این ویژگی خیلی مورد توجه واقع نشود و می توان گفت بیشتر برای HDR10 (نسخه معمولی پخش با پویایی بالا) که در بیشتر تلفن ها برای مشت زدن در قسمت های تاریک و سبک صحنه های بازی و یا ویدئویی استفاده می شود که سبب می گردد همه چیز از نظر بصری جذاب تر شود.

باتری در آیفون ۱۱ پرو مکس

آیفون ۱۱

اپل با اشاره به این واقعیت که می تواند پنج ساعت بیشتر از آیفون XS باتری را در خود ذخیره کند، ادعای بزرگی در مورد پیشرفت های باتری آیفون ۱۱ پرو مکس ارائه داد.دلیل حیرت این امر، این است که iPhone 11 Pro Max بدون تغییر در ضخامت توانسته قدرت و ظرفیت بیشتری در باتری داشته باشد. و این سوال ایجاد می شود که آیا ممکن است اپل قصد داشته از ویژگی شارژ وایرلس معکوس که در مورد معرفی آیفون ۱۱ پرو مکس شایعه شده بود پرده برداری کند اما نتوانسته است به میزان لازم روی آن فعالیت نماید؟

با توجه به تست های انجام شده در طول شب و در طی هفت ساعت باتری تنها ۵ تا ۶ درصد از شارژ خود را از دست داد. در طی این تست که در طول دو روز انجام شد از تمام قابلیت های پخش فیلم و همچنین پخش صدا نیز به طور مداوم استفاده شد و نکته قابل توجه این موضوع است که از حالت صرفه جویی باتری استفاده نشده است.

این عملکرد بسیار چشمگیر است، و دستاوردی نیست که انتظار داشته باشیم که iPhone 11 Pro Max مشابه عملکرد آیفون XS Max در سال گذشته باشد، بنابراین به نظر می رسد ادعاهای اپل مبنی بر باتری قدرتمند درواقع صادقانه بوده است.قابلیت شارژ آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو مکس در هنگامی که فاقد شارژ بود، آزمایش شده است و درواقع می توان گفت که بسیار سریع شارژ می شود: بعد از ۱۵ دقیقه تقریبا ۲۵%، شارژ می کند و سرعت بسیار کافی دارد. شارژ کامل فقط ۹۰ دقیقه طول می کشد، بنابراین این خصوصیت یکی از نکاتی است که سبب داشتن هزینه ی بالای آیفون ۱۱ پرو مکس شده است.

مشاهده قیمت در دیجی کالا

نرم افزار در آیفون ۱۱ پرو مکس

نرم افزار iPhone 11 Pro Max در حال حاضر IOS 13 است، به این معنی که پیشرفته ترین نرم افزاری است که تاکنون اپل ارائه داده است.در آیفون ۱۱ پرو مکس Face ID نیز به روز شده است: نه از نظر دقت در تشخیص بلکه از نظر میدان دید دوربین این تغییر قابل توجه بوده است. در حالی که دوربین جلوی iPhone 11 Pro Max در انتخاب چهره بهتر از مدل های قبلی خود نیست.

اگر فردی هستید که از شبکه های Wi-Fi یا اتصالات بلوتوث بسیار استفاده می کنید، قسمتی در سمت راست بالای صفحه در آیفون ۱۱ پرو مکس قرار داده شده است که می توانید آن را فشار دهید و سریع تر شبکه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.توجه خواهید کرد که آیفون ۱۱ پرو مکس دارای “متون طولانی” و “جستجوی زیاد” نیست. در مدل های قبلی که شرکت اپل تولید کرده بود از D Touch 3 استفاده کرده بودند، و به کاربران این امکان را می داد تا از صفحه برای باز کردن منوهای دیگر و یا خاموش کردن دوربین استفاده شود که برای برخی کاربران وقت گیر بود. در مورد iPhone 11 Pro Max از این فناوری استفاده نشده است.

 

مزایا و معایب آیفون ۱۱ پرو مکس

✔ مزایا

✘ معایب

  • دارای درخشش در شب می باشد.
  • قاب و حالت رنگ آمیزی پشت صفحه واقعا جذاب و دوست داشتنی است.
  • باتری آن دارای قدرت ذخیره ی انرژی بالایی است.
  • طراحی این گوشی هوشمند به روز نمی باشد.
  • عدم نوآوری و وضوح بالا در دوربین آن
  • قیمت بالا نسبت به سایر رقبا
  • ۰ نظر
  • ۰۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۸:۴۲
  • محمدرضا علی مردمی