نقد و بررسی موبایل

سلام خوش آمدید

بررسی پوکو X6 پرو از نظر دوربین

جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۳:۲۴ ق.ظ

دوربین اصلی Poco X6 Pro از لنز 64 مگاپیکسلی OmniVision OV64B استفاده می کند که مجهز به ois است. دوربین فوق عریض نیز از لنز 8 مگاپیکسلی OmniVision OV08D استفاده می کند و در نهایت از لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی که چندان کارآمد به نظر نمی رسد در اینجا نیز استفاده شده است!

 
بررسی تصاویر ضبط شده با لنز اصلی

تصاویر گرفته شده با لنز اصلی در نور روز خوب هستند، جزئیات ایده آل هستند و رنگ ها به اندازه کافی غنی هستند. در عکس های فضای باز، تراز سفیدی کمی گرم است که لزوما چیز بدی نیست و به سلیقه شما بستگی دارد. نرخ دینامیک عالی نیست، اما می تواند رضایت نسبی را برای شما به ارمغان بیاورد، عکس های ثبت شده با بزرگنمایی دو برابر جزئیات خوبی دارند و چشم نواز به نظر می رسند. اما هنوز مشکل دقیق نبودن رنگ ها در اینجا وجود دارد. تصاویر پرتره ثبت شده با لنز اصلی کیفیت خوبی دارند. اگرچه در اینجا خبری از انتخاب زوم های متعدد نیست، اما تشخیص و تفکیک سوژه به خوبی انجام شده و پس زمینه نیز به خوبی محو شده است.

 
بررسی تصاویر ثبت شده با دوربین فوق عریض

این کیفیت معمولی به دوربین فوق عریض نیز تعمیم داده شده است، جزئیات قابل قبول است، اما نرخ دینامیک محدودتر از دوربین اصلی است و در نهایت خروجی این دوربین چندان جذاب به نظر نمی رسد. در شرایط نوری نامطلوب، امکان فعال کردن حالت شب وجود دارد. اما این مورد فقط در تاریکی شدید می تواند مفید باشد و در تاریکی معمولی که اغلب در شب با آن مواجه می شویم، نمی تواند تغییرات زیادی در خروجی تصویر داشته باشد.
دوربین Poco X6 Pro از چندین لنز از 2 تا 64 مگاپیکسل تشکیل شده است.
دوربین Poco X6 Pro از یک لنز 64 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

تصاویر در نور کم جزئیات را به خوبی نمایش می دهند، نویزها عادی هستند و خروجی نهایی کاربردی به نظر می رسد. لنز فوق عریض در نور شب فراتر از انتظار ما ظاهر شد و وضوح مناسب تصاویر و نرخ دینامیکی قابل قبول باعث شده است که تصاویر ثبت شده با لنز فوق عریض در نور شب قابل استفاده باشند.

 
بررسی تصاویر ضبط شده با دوربین ماکرو

در بررسی پوکو ایکس 6 پرو، از نظر عکس برداری با دوربین ماکرو این گوشی به نتایج رضایت بخشی نمی رسیم. تصاویر ثبت شده با دوربین ماکرو اصلا مورد پسند نیستند، رنگ ها بی روح هستند و فوکوس خودکار وجود ندارد، حتی جزئیات به خوبی ثبت نمی شوند.

 
دوربین سلفی

بررسی Poco X6 Pro از نظر دوربین سلفی که از لنز 16 مگاپیکسلی استفاده می کند نشان می دهد که جزئیات در تصاویر ثبت شده مناسب است اما استانداردهای مورد انتظار از یک لنز 16 مگاپیکسلی را ندارد. تعادل رنگ سفید چه در فضای باز و چه در داخل خانه خوب نیست، اگرچه رنگ پوست به خوبی ثبت می شود. محدوده دینامیکی گسترده نیز یکی از نقاط قوت این دوربین سلفی است.

 
فیلمبرداری با دوربین اصلی

دوربین اصلی می تواند ویدیوهای 4k را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند، اگر اولویت شما نرخ فریم بالاتر باشد، امکان ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه وجود دارد. ویدیوها در حالت 4k کیفیت خوبی دارند، کنتراست بیش از حد طبیعی است که از نظر ما مطلوب به نظر می رسد. مانند ضبط تصاویر در اینجا، تراز سفیدی مشکل دارد و رنگ سفید مصنوعی ثبت شده است، جزئیات نسبتاً خوب است. فیلمبرداری در نور کم با دوربین اصلی به خوبی انجام می شود، جزئیات خوب هستند، نرخ دینامیک مطلوب است و رنگ ها غلظت خود را به خوبی حفظ می کنند.

 
فیلمبرداری با دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض نیز فقط 1080 را پشتیبانی می کند، اما کیفیت خروجی خوب است و حتی تراز سفیدی بهتر از دوربین اصلی است، نرخ دینامیک نرمال و جزئیات بسیار خوب است. لرزشگیر اپتیکال تصویر همیشه در دوربین اصلی فعال است. اما در عمل خیلی خوب کار نمی کند. هنگام فیلمبرداری در حین راه رفتن، فوکوس بارها تغییر می کند و به اصطلاح شکار فوکوس رخ می دهد و بر خروجی نهایی تأثیر می گذارد. علیرغم داشتن فوکوس ثابت در حین حرکت، دوربین فوق عریض عملکرد پایدارتر و یکنواخت تری ارائه می دهد. اما برخلاف نور روز، دوربین فوق عریض نمی تواند انتظارات ما را در نور شب برآورده کند. بافت ها نرم ضبط شده و نویز فیلم بالاست و به نظر بهتر است از استفاده از این دوربین در نور شب خودداری کنید.

در مجموع عملکرد دوربین اصلی در نور روز قابل قبول است و به جز دوربین ماکرو که عملاً بی استفاده است، سایر لنزها عملکرد متوسط تا بالایی دارند اما نتوانستند چیزی فراتر از انتظار ما ارائه دهند.

  • محمدرضا علی مردمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی