نقد و بررسی موبایل

سلام خوش آمدید

نقد و بررسی گلکسی A51

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱ ب.ظ

شرکت سامسونگ در سال گذشته تولید محصولات Galaxy A خود را از سر گرفت و در بازار رقابتی تلفن های هوشمند میان رده، طوفان کم سابقه ای بپا کرد.سامسونگ در عرض چند ماه، مدل های مختلف و متعددی از Galaxy A را عرضه نمود تا افراد با بودجه های مالی متفاوت امکان خرید داشته باشند.در این مقاله به نقد و بررسی ویژگی های گلکسی A51 پرداخته میشود تا در انتها دریابیم آیا این تلفن هوشمند ارزش خرید دارد یا خیر؟ پس در ادامه همراه تکبین باشید.

تلفن همراه گلکسی A51 از سری گوشی های موبایل کمپانی سامسونگ، یکی از موفق ترین ساخته های این شرکت، در سال ۲۰۱۹ می باشد. به طوری که از سری گلکسی A50 قوی تر بوده و توانسته برخی ایرادات آن را برطرف نماید.نتایج بررسی ها نشان می دهد، سامسونگ در این بازار رقابتی موفق شده و قصد دارد در سال ۲۰۲۰ نیز به این روند ادامه دهد؛ با این حساب باید منتظر نسل جدیدی از گوشی های موبایل میان رده باشیم. این استراتژی با رونمایی از گلکسیA51 که از جمله اقتصادی ترین موبایل های این مجموعه است، کلید خورد.گوشیه ای سری A تحول جدیدی در سبک موبایل های میان رده ایجاد نمودند؛ به عنوان مثال، گلکسی A50 سنسور اثرانگشت نوری روی صفحه را تعبیه نمود و گلکسی A51 دوربین ماکرو را به کالای خود افزود.

خرید A51 از دیجی کالا

طراحی موبایل گلکسی A51

A51

به گفته ی منتقدان، گلکسی A51 برخلاف نسخه ی A50 بسیار ساده تر است. برخی قابلیت های این دستگاه که جلوتر مفصل به آن می پردازیم عبات است از :

  • به عنوان مثال، در گلکسی A50 صفحه ی نمایش بی نظیری همچون Infinity-U استفاده شده در حالی که مانیتور سامسونگ A51 ، Infinity-O است.
  • محل قرار گیری پانچ دوربین سلفی، در قسمت بالایی صفحه ی نمایش، منجر به باریک تر شدن و ظرافت بیشتر این گوشی موبایل شده است.
  • متریال به کار رفته در گلس گوشی A51 همانند سایر نمونه های قبلی Galaxy A می باشد؛ این مواد از نظر قیمتی، مناسب و با کیفیت هستند و باعث لغزندگیِ سطح موبایل نمی شوند.
  • از طرفی، منحی های ظریف و منحصر به فرد گلکسی A51 که در قسمت پشتی آن ایجاد شده، در طولانی مدت برای کاربر مشکلی ایجاد نمی کنند.
  • یکی دیگر از تغییرات به کار رفته در موبایل گلکسی A51 دوربین اصلی آن است. این دوربین به فرم L شکل در قسمت پشتی گوشی طراحی و ساخته شده و در کنار زیبایی خاص و بی نظیرش که با جلوه های منشوری دوچندان می شود، امکان تصویر برداری بهتر و با کیفیت تری را فراهم می آورد.
  • نور فلاشِ دوربین، از زنندگی کمتری برخوردار است تا چشمِ مخاطب را اذیت نکند.
  • در قسمت پایین گوشی، جک هدفون ۳٫۵ میلی متری، درگاه USB Type-C ( یو اس بی تایپ C ) و همچنین بلندگو قرار گرفته است.
  • تمامی دکمه های بدنه ی موبایل گلکسی A51، شامل دکمه ی پاور ( و قفل دستی ) و ولوم کم و زیاد، در سمت راست قاب تعبیه شده و برای هر یک، پیش فرض هایی نیز درنظر گرفته شده است . به عنوان مثال، اگر دکمه پاور را هنگام روشن بودن تلفن فشار داده و نگه دارید ، Bixby را راه اندازی می کند.
  • با این حال می توانید دیفالت ( پیش فرض ) دستگاه را تغییر داده و تنظیمات پیکربندی دلخواه خود را انجام دهید. برای این کار، از منوی تنظیمات، به بخش تنظیمات پیشرفته بروید تا قابلیت های گلکسی A51 خودتان را مدیریت کنید.
  • قرار گرفتن بلندگو در قسمت انتهای گلکسی A51 ، ممکن است در هنگام بازی، تماشای فیلم یا استفاده از اپلیکیشن های افقی، با دست پوشیده شود و کاربر نتواند صدای کامل و واضحی را دریافت کند.به همین دلیل، پیش از کار با دستگاه خود، وضعیت بلندگوی آن را چک کنید. شاید این قابلیت یکی از ایرادات سامسونگ A51 باشد؛ اما به تدریج، به آن عادت می کنید و در مقابل سایر خصوصیات خوبِ آن قابل چشم پوشی است.

صفحه نمایش گلکسی A51

گلکسی A51 از نمایشگر ۶٫۵ اینچی Infinity-O Super AMOLED Full HD + با وضوح تصویر ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و همچنین نسبت تصویر ۲۰: ۹ برخوردار است.از لحاظ ظاهری، اندازه ی این موبایل بلندتر از صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی گلکسی A50 است و در ضمن حاشیه ها نیز کمی باریک تر از مدل قبلی خود هستند. این صفحه ی نمایش به طور کامل تخت و با لبه های منحی است و جهت حفاظت، یک محافظ روی آن نصب شده است. با این حال در اولین فرصت پس از خرید موبایل، گلس محافظِ مناسب تهیه و نصب کنید.

با وجود اینکه صفحه نمایش گلکسی A51 به کیفیت نمونه های پرچمدارِ سامسونگ نیست، با این حال از بسیاری نمونه های مشابه در این رده بهتر است.زاویه دید عالی، بهره مندی از رنگ های غنی و زیبا از دیگر ویژگی های صفحه نمایش گلکسی A51 می باشد.

خرید A51 از دیجی کالا

همان طور که بالاتر گفته شد، گلکسی A50 قابلیت اثر انگشت نوری بر روی صفحه ی نمایشگر را تعبیه کرده بود؛ با این حال در بررسی و آزمایشِ بسیاری از نسخه های این گوشی موبایل، عملکرد قابل قبولی از آن ارائه نشده بود.مهندسان سامسونگ این قابلیت را در نسخه ی A51 بهبود بخشیدند. همچنین تواناییِ حسگرِ تشخیص نیز در این مدل بالاتر رفته اما سنسور های فیزیکی آن با همان سرعت سابق عمل می کنند.

در حالت کلی، زمان مناسب برای عملگر اثر انگشت، بین ۱ تا ۱٫۵ ثانیه پس از لمس صفحه می باشد؛ گلکسی A51 تا حد زیادی به این سرعت نزدیک شده و توانسته رضایت کاربران خود را جلب کند.

مقاله های مرتبط:

بهترین گوشی تا ۴ میلیون

گلکسی S20

دوربین گوشی سامسونگ A51

A51

به جرات میتوان گفت، دوربینِ گلکسی A51 مهمترین عنصر تاثیر گذار در محبوبیت و فروشِ این گوشی موبایل به شمار می رود.گلکسی A51، دارای یک دوربین اصلی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و از نوع wide با دیافراگم f / 2.0 اولیه، یک دوربین با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق العاده گسترده با دیافراگم F / 2.2 و همچنین دو سنسور ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.2 است.تمامی این مجموعه در قسمت پشتِ قاب و به شکل L طراحی و تعبیه شده و کاربر با استفاده از آنها میتواند تصاویری با عمق زیاد و کیفیت بالا ثبت نماید.

آنچه در رابطه با دوربین اصلی گلکسی A51 مطرح می شود، قابلیت تبدیل ۴ پیکسل به یک ابر پیکسل است. این فناوری در نهایت منجر به ایجاد تصاویری با دقت بالاتر و عمق بیشتر می شود.به نسبت سری قدیمی تر این تلفن همراه، رنگ ها طبیعی تر و نورپردازی بهتر است چرا که از ایجاد نور های مصنوعی جلوگیری شده است. به این ترتیب، کاربران با مشاهده ی عکس های A51 حسِ زنده تری را دریافت می کنند.با استفاده از دوربین گلکسی A51 در نقاط کم نور و تاریک نیز می توانید تصاویر زیبایی خلق کنید. همچنین قابلیت بزرگ نمایی دیجیتالی تا ۸ برابر نیز فراهم شده است. بدیهی است هرچه بزرگ نمایی بیشتر باشد از کیفیت تصویر کاسته می شود.

استفاده از دوربین هایِ پیشرفته با عمق تصویر بالا، نکته ی قابل توجهی بود که سامسونگ در سال گذشته برای گوشی های موبایل خود در نظر گرفته بود و منجر به فروش فوق العاده ی محصولات این شرکت شد.

دوربین با کیفیت در کنار قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه.

افزایش رزولوشن نسل جدید دوربین های تلفن های هوشمند سامسونگ باعث میشود تصاویر واضح تر به نظر برسند و جزئیات بیشتری ثبت شود.این تفاوت را کاربرانِ دوربین ۸ مگاپیکسلی گلکسی A50 در مقایسه با گلکسی A51 به خوبی احساس میکنند.هر دو دوربین جلو و عقب قادر به ضبط فیلم ۴K UHD هستند.

همچنین قابلیت ایجاد AR Doodle در ویدیوهای گلکسی A51 امکان پذیر است. این ویژگی با شناسایی چهره ی مورد نظر شما، میتواند انواعِ شکلک های کارتونی را به تصویر اضافه کرده و با ایجاد جلوه های مختلف، عکس و فیلم هایی متفاوت ایجاد نماید.

دوربین ماکرو، تحولی جدید در گوشی های میان رده

گلکسی آ ۵۱

گلکسی A51 نخستین گوشی سامسونگ با دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی می باشد. دوربین ماکرو، این امکان را برای تصویربرداران فراهم می کند تا عکس هایی از نزدیک با وضوح فوق العاده و جزئیات بی نظیر ثبت کنند. دوربین ماکرو، بر خلاف لنز های معمولی، میتواند بارها به تصویر نزدیک تر شود و پرتره های زیبایی را نیز ایجاد کند.سازندگان گلکسی A51 توصیه می کنند برای ثبت تصاویر بهتر، فاصله ی دوربین از سوژه بین ۳ تا ۵ سانتی متر باشد؛ در مقابل، کوچکترین لرزش دست یا هر عاملی که منجر به عدم ثبات دوربین شود، عکس شما را مبهم و خراب می کند.اگر به تصویر زیر دقت کنید؛ متوجه می شوید دوربین ماکرو گلکسی A51 ، تصویری خارق العاده از لایه های مختلف یک کروسان را در محیطی کم نور و با کمترین امکانات خلق کرده است.

اگر علاقه مند به عکاسی در طبیعت، از گل ها و گیاهان یا ثبت آثار هنریِ منحصر به فرد هستید، می توانید از گلکسی A51 به عنوان یک همراه حرفه ای استفاده کنید و از عکاسی لذت ببرید.

به یاد داشته باشید برای دوربین ماکرو این موبایل، امکان فیلمبرداری فراهم نیست.

پاسخ به یک سوال مهم

در پاسخ به این سوال که آیا دوربین ماکرو واقعا مفید است یا خیر؛ میتوان گفت : شما از عکاسی چه توقعی دارید ؟دوربین ماکرو تنها برای عکس برداری در فواصل کوچک کاربرد دارد و به هیچ عنوان جایگزینی برای لنز های telephoto ( تله فوتو ) نیست؛ تجربه ثابت کرده است در فواصل گسترده تر و فضا های بزرگ تر، استفاده از لنز های عادی مفید تر است.

A51

 

 

منبع : گلکسی A51

  • محمدرضا علی مردمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی