نقد و بررسی موبایل

سلام خوش آمدید

بررسی گوشی آیفون 11 پرو مکس

شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۶:۳۳ ق.ظ

آیفون 11 پرو مکس یک نمایشگر امولد داینامیک‌تر در مقایسه با پنل نمایش ال‌سی‌دی آیفون 11 دارد. همچنین این گوشی در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود مجهز به یک لنز تله‌فوتو است.بخواهیم با آیفون 11 پرو نیز مقایسه کنیم با نمایشگر بزرگ‌تر و عمر باتری طولانی‌تر روبرو هستیم. در ادامه با نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max با ما همراه می‌شوید، پی می‌برید این گوشی بهترین آیفون تا به امروز است.

طراحی و ساختار

ظاهر این گوشی به نحوی است که انگار می‌گوید «هی اندروید، با من در بیافت!» سه لنز دوربین به قدری بزرگ هستند که احساس می‌کنید قرار است کار خارق‌العاده‌ای انجام دهند. ظاهر شیشه‌ای مات پنب پشتی در مقایسه با ظاهر براق و مستعد به لک افتادن گوشی‌هایی مانند گلکسی نوت 10 و P30 Pro هوآوی کاملا جدید حس می‌شود.

خرید آیفون ۱۱ پرو مکس با تخفیف از دیجی کالا

می‌توانید به راحتی متوجه شوید چرا این گوشی به مدل استاندارد آیفون 11 حسودی می‌کند، چون برادر کوچک‌تر آن در 6 رنگ و پرو مکس در 4 رنگ ساخته شده‌اند.پنل جلو این گوشی کاملا شبیه به آیفون ایکس اس مکس است. بریدگی بالای نمایشگر که داخل آن دوربین فیس آی‌دی TrueDepth قرار گرفته است، همچنان بزرگ است ولی به آن عادت می‌کنید.ابعاد این گوشی 6.2 در 3.06 در 0.32 اینچ و با وزن 226 گرم است تا در مقایسه با نسل قبلی خود ضخیم‌تر و سنگین‌تر باشد. گلکسی نوت 10 نیز از غول اپل سبک‌تر و باریک‌تر است.

اپل ادعا می‌کند پنل جلو و عقب این گوشی در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند با سخت‌ترین شیشه مورد حفاظت قرار گرفته است. گرچه تست سقوط آیفون 11 از فاصله 1 متری باعث شکسته شدن آن شد، بنابراین استفاده از قاب محافظ را توصیه می‌کنیم.همچنین برخی از کاربران نسبت به خراش افتادن ساده نمایشگرهای گوشی خود شاکی بودند، ما مشکل خاصی نداشتیم ولی اگر نگران هستید می‌توانید یک محافظ صفحه نمایش خوب بخرید.این گوشی با دریافت گواهینامه IP68 تا عمق 4 متر آب به مدت 30 دقیقه دوام می‌آورد (2 متر بیشتر در مقایسه با iPhone XS Max).

نمایشگر و کیفیت صدا

اگر بین انتخاب آیفون 11 و 11 پرو مکس شک دارید آن‌ها را با همدیگر بیرون نیاورید، چون متوجه تفاوت عظیم میزان روشنایی نمایشگر خواهید شد. نمایشگر سوپر رتینا XDR مدل پرو مکس حتی از نمایشگر گلکسی نوت 10 پلاس نیز روشن‌تر است.متوسط میزان روشنایی این پنل نمایش 761 نیت است که آن را با نتیجه 652 نیت آیفون 11 و 686 نیت گلکسی نوت 10 پلاس مقایسه کنید تا بهتر متوجه حرف ما شوید.

اما اگر بخواهیم از نظر رنگ مقایسه کنیم محصول اپل پوشش رنگی sRGB برابر با 118.6 درصد دارد که این مقدار در غول سامسونگ به 124.6 درصد و OnePlus 7 Pro به 180 درصد می‌رسد.از نظر دقت رنگی، نمایشگر آیفون 11 پرو مکس امتیاز DeltaE برابر با 0.28 (0 به معنای کامل است) را ثبت کرد. امتیاز عالی است ولی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) از این نظر بهتر هستند.

کیفیت صدای این گوشی واضح است چون بلندگوهای این گوشی حالا از کیفیت صدای فضایی با Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند.

دوربین

با آن که اپل همیشه از نظر تعداد دوربین و کیفیت در برابر غول‌های اندروید جایگاه پایین‌تری را به دست آورده است ولی این مرتبه اهالی کوپرتینو تصمیم گرفتند با آیفون 11 پرو مکس روی تخت پادشاهی عکاسی با موبایل قرار بگیرند.این گوشی حالا سه دوربین 12 مگاپیکسل دارد که عبارتند از یک لنز عریض، یک دوربین تله‌فوتو با زوم 2 برابر و دریچه دیافراگم گشادتر تا نور بیشتری جذب شود و یک دوربین فوق عریض با میدان دید 120 درجه.

زمان عکاسی با دوربین اصلی، اینترفیس اپلیکیشن دوربین آیفون 11 پرو مکس به کاربر یک پیش نمایش زنده از فضای خارج از قاب را نشان می‌دهد که اگر از حالت فوق عریض استفاده کنید می‌توانید آن را داخل قاب تصویر خود قرار دهید.بخواهیم کیفیت دوربین فوق عریض آیفون 11 پرو مکس را با گلکسی نوت 10 پلاس مقایسه کنیم باید بگوییم دوربین اپل تصاویر گرم‌تر با رنگ‌های طبیعی‌تر ثبت می‌کند. گرچه تصویر نوت 10 پلاس جزئیات شارپ‌تری را نشان می‌دهد.قابلیت جدید و بزرگ دیگر دوربین آیفون 11 پرو مکس حالت عکاسی در شب (Night Mode) است که زمانی آیفون شدت روشنایی بیشتر از 10 لوکس را در نور محیط کشف کند، خودکار فعال می‌شود.

بخواهیم مجددا با نوت 10 پلاس سامسونگ مقایسه کنیم، گوشی آیفون در این حالت تصاویر بهتری می‌گیرد. تصاویر گوشی نوت ظاهر بیش از حد دانه‌ای دارند، در حالی که ظاهر تصاویر آیفون واقعی‌تر است.دوربین آیفون 11 پرو مکس همچنین یک قابلیت جدید به اسم Smart HDR دارد که به کمک یادگیری ماشینی افراد را شناسایی می‌کند و مطمئن می‌شود که جزئیات، ویژگی‌های مهم صحنه و صورت‌ها بهترین ظاهر خود را دارند.دوربین این گوشی همچنین قابلیتی به اسم Deep Fusion دارد که پردازش تصویر را پیکسل به پیکسل انجام می‌دهد تا نتیجه آن ثبت تصاویری با جزئیات به مراتب بیشتر، با بافت بهتر و پارازیت کمتر باشد

دوربین فیلمبرداری

اپل کیفیت دوربین فیلمبرداری آیفون 11 پرو مکس را بهتر کرده است. حالا دامنه دینامیک توسعه بیشتری دارد تا جزئیات نواحی روشن بهتر شود و همچنین برای ثبت ویدئوهای با لرزش کمتر از قابلیت لرزشگیر سینمایی استفاده شده است.در iOS 13 فیلمبرداری به کمک قابلیت QuickTake video راحت‌تر شده است. فقط کافی است دکمه شاتر را فشار دهید و نگه دارید و اگر می‌خواهید به فیلمبرداری ادامه دهید فقط انگشت خود را به سمت راست بکشید.

دوربین جلو

دوربین جلو iPhone 11 Pro Max در مقایسه با نسل قبل تغییرات قابل توجهی دارد از جمله یک حسگر شارپ‌تر (ارتقاء لنز 7 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل) و یک میدان دید وسیع‌تر برای جا دادن سوژه‌های بیشتر در قاب تصویر. یک ترفند هوشمندانه نرم‌افزاری زمانی که گوشی را به حالت افقی می‌گیرید حالت نمای عریض را فعال می‌کند.قابلیت دیگر دوربین جلو امکان ضبط فیلم‌های سلفی فوق آهسته با حداکثر نرخ 120 فریم بر ثانیه است که اپل اسم آن را ویدئوهای «Slofies» گذاشته است.

باتری و شارژدهی

اپل به یکی از شکایات مربوط به گوشی آیفون XS Max رسیدگی کرده است تا در iPhone 11 Pro Max از باتری بزرگ‌تری استفاده کند.به لطف تراشه کارآمدتر A13 و همچنین نمایشگر بهتر، ماندگاری شارژ باتری این گوشی از نسل قبلی یک ساعت بیشتر است.

در حالی که باتری آیفون ایکس مکس در تست‌های ما 10 ساعت و 38 دقیقه دوام آورد، این امتیاز برای نسل جدید به 11 ساعت و 54 دقیقه رسید.در مورد سرعت شارژ باید بگوییم اپل در نهایت یک شارژ سریع در جعبه فروش قرار داده است. ولی متاسفانه این شارژر تنها 18 وات است تا سرعت شارژ این غول آمریکایی در حد میان‌رده‌های چینی و سامسونگ باشد.شارژ گوشی پس از 30 دقیقه از 0 به 48 درصد می‌رسد که در مقایسه با آمار 65 درصد نوت 10 پلاس با شارژر 25 وات و 60 درصد وان پلاس 7 پرو با شارژر 40 وات به مراتب کمتر است.

ارتباط و اتصالات

بدون شک یکی دیگر از ایرادهایی که به iPhone 11 Pro Max می‌توان گرفت پشتیبانی نکردن از شبکه‌های 5G است. قابلیتی که ظاهرا باید تا مدل‌های آیفون 2020 برای آن صبر کنیم.آیفون 11 پرو مکس از پیشرفته‌ترین آنتن‌های 4×4 MIMO استفاده می‌کند که می‌تواند به میانگین سرعت 12.5 مگابایت در ثانیه برای دانلود و 3.5 مگابایت در ثانیه برای آپلود برسد.

یک قابلیت دیگر باند فوق عریض به واسطه وجود چیپ U1 جدید است. این فناوری می‌تواند موقعیت دقیق سایر دستگاه‌های آیفون 11 را که چیپ U1 دارند مشخص کند و همچنین شایعاتی وجود دارد که اپل در حال کار روی یک ردیاب اشیاء مانند سرویس Tile است تا از این چیپ در آن استفاده کند.در حال حاضر تنها امتیاز استفاده از این چیپ برای ایر دراپ است تا بتونید با گرفتن گوشی خود به سمت یک آیفون با چیپ U1 دیگر محتوا را به اشتراک بگذارید.

تعدادی تغییرات دیگر

تمامی آیفون‌های سری 11 مجهز به جدیدترین سیستم عامل اپل یعنی iOS 13 وارد بازار شدند و با آن که اپل در سیستم عامل موبایل خود تغییرات چندانی وجود ندارد ولی بهبود چند قابلیت مفید را می‌بینیم.

وجود حالت تیره باعث می‌شود مطالعه محتوای روی نمایشگر در شب برای چشمان کاربر راحت‌تر و با خستگی کمتر باشد و اپلیکیشن یادآورها (Reminders) طراحی تازه‌ای دارد تا ایجاد و نظم بخشیدن به فهرست کارهایی که باید انجام دهید ساده‌تر شود.سایر تغییرات ممتاز iOS ورود با اپل (Sign in with apple) است که به عنوان یک راه شخصی‌تر برای ورود به اپلیکیشن‌های گوناگون طراحی شده است و اپلیکیشن مپس نیز مجددا طراحی شده است تا با قابلیت جدید Look Around بتوانید به تصاویری از سطح خیابان دسترسی داشته باشید.

خرید آیفون ۱۱ پرو مکس با تخفیف از دیجی کالا

جمع بندی و خرید

گوشی آیفون 11 پرو مکس نزدیک‌ترین حدی است که اپل تا حالا به ساخت یک گوشی هوشمند کامل نزدیک شده است. دوربین‌ها واقعا یک گام به جلو عالی به شمار می‌روند و اپل فعلا توانسته است در حد سامسونگ و گوگل باشد.نمایشگر اولد روشن این گوشی تقریبا نمایشگر گلکسی نوت 10 پلاس را به خجالت می‌اندازد. آیفون 11 پرو مکس همچنین جدیدترین چیپست موبایل موجود در بازار را دارد و ماندگاری شارژ باتری آن از تمامی آیفون‌های دیگر بیشتر است.

با آن که برخی از افراد ممکن است برای آیفون 5G سال جدید صبر کنند ولی دلیل خاصی وجود ندارد آیفون 11 پرو مکس را نخرید. تنها شکایت بزرگی که داریم حافظه داخلی محدود 64 گیگابایت است (حداقل باید دو برابر باشد) و این گوشی از نسل قبلی خود وزن بیشتری دارد.با این حال زمانی که به این گوشی نگاه کلی می‌کنید با یک پرچم‌دار عالی روبرو می‌شوید که در اوج به سر می‌برد.به عبارت دیگر دوربین‌های سه‌گانه جذاب، ماندگارترین شارژ باتری در تاریخ گوشی‌های آیفون و حتی یک نمایشگر روشن‌تر باعث می‌شود iPhone 11 Pro Max یک گوشی هوشمند عالی برای کاربران حرفه‌ای باشد.

 

منبع : آیفون ۱۱ پرو مکس

  • محمدرضا علی مردمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی