نقد و بررسی موبایل

سلام خوش آمدید

نقد و بررسی گلکسی ای ۷۱

پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱ ب.ظ

گوشی گلکسی ای 71

بعد از فروش چشمگیر برخی از مدل‌های سری ای سامسونگ، این شرکت باز هم تصمیم گرفته که در سال ۲۰۲۰ تمرکز ویژه‌ای بر این سری داشته باشد. برای مثال گلکسی ای ۴۰ یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌ها در بازارهای اروپا از جمله انگلیس بود.

 71گلکسی ای

در سال ۲۰۲۰ نیز این مدل‌ها بدون شک رقم قابل‌توجهی را در فروش نشان خواهند داد و گلکسی ای ۷۱ در صدر این مدل‌ها قرار خواهد داشت. این نکته را در نظر داشته باشید که این میان‌رده سامسونگ بعد از مدل‌های گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت قرار خواهد گرفت، به این دلیل که این دو مدل از تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۹ برخوردار هستند و عملکرد سخت‌افزاری بهتری نسبت به گلکسی ای ۷۱ خواهد داشت.

قرار بود که A71 اوایل ماه فوریه ۲۰۲۰ عرضه شود ولی تاکنون در این مورد، تاریخ دقیقی مشخص نشده است. احتمالاً این گوشی موبایل سامسونگ قبل از عرضه گلکسی اس ۲۰ که در ۱۱ فوریه معرفی می‌شود، به بازار خواهد آمد.

طراحی:

در کنار همه مشخصات فوق‌العاده‌ای که دارد، سامسونگ برای پایین نگه داشتن قیمت، از پلاستیک در ساخت بدنه بهره برده و از این نظر تفاوت قابل‌توجهی با نسخه قبل خود ندارد. همچنین فریم آن نیز از جنس پلاستیک است. روکش و طراحی به خدمت گرفته در یکی از آپشن‌های رنگی آن نسبت به نسخه قبل تفاوت داشته و در زوایای مختلف نوری جلوه بسیار زیبایی دارد.

گلکسی ای 71

آنچه که galaxy a71 را از نسخه قبلی خود تمایز می‌سازد ماژول دوربین‌هاست. این ماژول از یک طراحی خطی به یک مستطیل پهن تبدیل شده است. در گوشی ای ۷۰ سه دوربین در یک خط قرار دارد و فلش در زیر آنها واقع شده؛ اما در گلکسی ای ۷۱ مستطیل پهنی دیده می‌شود که همه دوربین‌ها و فلش را در خود جای داده است. از طرفی نیز به جای سه دوربین به چهار دوربین مجهز شده است. همچنین در پنل عقب خبری از سنسور اثر انگشت نبوده و تنها لوگو سامسونگ است که در قسمت پایین آن خودنمایی می‌کند.

دکمه پاور و راکر تنظیم صدا در قسمت راست این گوشی قرار داده شده، در حالی که در قسمت پایین یک جک هدفون در کنار پورت USB-C و پورت شارژ سریع ۲۵ واتی قرار دارد.

گلکسی ای ۷۱ اندازه‌ای برابر با ۱۶۳.۶× ۷۶ × ۷.۷ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۷۹ گرم خواهد داشت. از‌این‌رو می‌توان آن را به عنوان یکی از گزینه‌های ارگونومی و خودش دست در نظر گرفت؛ گرچه تا اندازه‌ای برای آن دسته افرادی که دست‌های کوچک‌تری دارند؛ دسترسی به قسمت بالای نمایشگر کمی چالش‌بر‌انگیز بوده؛ اما مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند. در رابطه با آپشن‌های رنگی گلکسی A71 نیز خاطر نشان می‌شود که در رنگ‌های منشوری، مشکی، نقره‌ای، آبی و صورتی عرضه شده است.

نمایشگر:

یکی از نقاط قوت این میان‌رده، بدون شک نمایشگر ۶.۷ اینچی آن است. این نمایشگر قسمت عمده پنل جلو را به خود اختصاص داده در حالی که حداقل حاشیه ممکن را نیز دارد. بنابراین می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشای مالتی‌مدیا در نظر گرفته شود. galaxy a71 از فناوری صفحه نمایش Infinity-O سامسونگ که در دستگاه‌های قبلی این شرکت نیز مشاهده شد، استفاده کرده و برای جای دادن یک دوربین سلفی از هول-پانچ استفاده کرده است.

به نظر می‌رسد که دوربین سلفی گلکسی ای ۵۱ نسبت به گلکسی ای ۷۱ فضای بیشتری را اشغال می‌کند با وجود اینکه هر دو از یک نوع لنز استفاده کرده‌اند. نوع پنل استفاده شده در گلکسی ای ۷۱ از نوع Super AMOLED Plus بوده که در مقابل پنل استفاده شده در گلکسی ای ۵۱ (پنل Super AMOLED) نازک‌تر بوده و روشنایی بیشتری نیز دارد. یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش نیز تعبیه شده است. علاوه بر این، به جای آن از تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی نیز می‌توان بهره برد.

این نمایشگر روشنایی فوق‌العاده‌ای داشته و ارائه رنگ آن نیز عالی است. رزولوشن آن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و کیفیت تصویر Full HD+ را ارائه داده که نتیجه آن ارائه جزئیات عالی در نمایش تصاویر و فیلم‌هاست. در رابطه با قابلیت صدای آن نیز خاطر نشان می‌شود که به یک میکروفون ثانویه جهت حذف نویز صدا مجهز شده و از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند، در نتیجه برای استفاده از هدفون‌های سیمی نیاز به مبدل نخواهید داشت.

  • محمدرضا علی مردمی

سامسونگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی